Alternatif Bank’ın sürdürülebilirlik yolculuğu, 2019 yılı sonunda Sürdürülebilirlik Komitesi’nin kurulması kararı ile başlamıştır. İcra kurulu ve ilgili bölüm yöneticilerinden oluşan üyeleri, öncelik alanları ve yapısı netleştirilen ve 2020 yılında kurulan komiteyle, Banka içerisinde sürdürülebilirlik alanında münferit olarak yürütülen çabaların bir hedef ve eşgüdüm dâhilinde yürütülmesi ve raporlanması amaçlanmıştır. Buna karşın sürdürülebilirliğin ekonomik, çevresel ve sosyal boyutları, Banka’nın köklü kurum kültüründe ve iş döngüsünde uzun yıllardan beri hayat bulmuştur. Alternatif Bank’ın kurumsal yönetim alanındaki başarılı uygulamaları, toplumsal etki üreten kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve çevreye saygının ifadesi olan atık yönetimi alanındaki çalışmaları bu durumun açık bir teyididir.
Sürdürülebilirlik Komitesiyle sürdürülebilirlik çalışmalarının daha planlı gerçekleştirilebilmesi, Banka’nın orta-uzun vadeli sürdürülebilirlik çalışmalarının netleştirilerek faaliyetlerine entegre edilmesi ve BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na daha net katkı sağlayacak şekilde bir yapının oluşturulması için ilgili çalışmalar koordine edilmektedir. 2021 yılında ise bu çalışmaların Yönetim Kurulu seviyesinde takip edilmesi ve yönlendirilmesi amacıyla, sürdürülebilirlik çalışmaları, Yönetim Kurulu Ücretlendirme ve Kurumsal Yönetim Komitesi gündemine dahil edilmiştir. Bankanın sürdürülebilirlik konusundaki mevcut durumu ve kısa-orta vadeli aksiyon planları, hem icra kurulu seviyesinde Sürdürülebilirlik Komitesi’nde hem de Yönetim Kurulu Ücretlendirme ve Kurumsal Yönetim Komitesi’nde değerlendirilerek onaylanmıştır.
Sürdürülebilirlik Komitesi’nce, Banka’da bu çerçevede yürütülen ve kapsamının genişletilmesi arzu edilen konular belirlenerek, Komite’nin öncelik alanları olarak tanımlanmıştır. Bu alanlar;
- Çevresel ve Sosyal Yönetim
- Nitelikli Eğitim
- Etik Bankacılık
- Sürdürülebilir Ürün ve Hizmetler
- Çeşitlilik ve Kapsayıcılık
olacak şekilde beş çalışma grubu altında toplanarak sürdürülebilirlik faaliyetlerine devam edilmektedir .
İcra seviyesinde oluşturulan Sürdürülebilirlik Komitesi ve oluşturulan beş çalışma grubu altında devam eden sürdürülebilirlik faaliyetlerinin operasyonel takibi ve koordinasyonu 2021 yılından itibaren Marka, İletişim ve Sürdürülebilirlik Bölümü tarafından üstlenilmiştir. İlgili bölüm, Banka’nın sürdürülebilirlik çalışmalarına önderlik ederken hem çalışma gruplarının işlevselliğinden sorumlu olmakta hem de Sürdürülebilirlik Komitesi’nin sekretaryasını yapmaktadır. Ayrıca, Banka’nın orta ve uzun vadeli Sürdürülebilirlik Stratejisi’nin şekillendirilmesi ve faaliyetlere entegre edilerek Banka’nın küresel amaçlara katkısının artırılması konusunda koordinasyon ve süreç yönetimini de Marka, İletişim ve Sürdürülebilirlik Bölümü yürütmektedir.
Alternatif Bank, 2022 yılında sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarını daha verimli ve stratejik seviyede yönetmek amacıyla, bu alanda Türkiye’nin önde gelen danışmanlık şirketlerinden biri olan Escarus (TSKB Sürdürülebilirlik Danışmanlığı A.Ş.) ile çalışmaya başlamıştır.
Escarus ile Bankanın Sürdürülebilirlik Yönetim Sistemi ve Sürdürülebilirlik Stratejisini geliştirmek için ilgili tüm paydaşların katılımıyla geniş kapsamlı bir proje başlatılmıştır.
- Boşluk Analizi
- Strateji ve Yönetim Yapısının Gözden Geçirilmesi
- Sistem Dokümantasyonu
- Eğitim İçeriklerinin Hazırlanması
gibi alt adımlardan oluşan bu projenin 2023’te sonuçlanmasıyla birlikte Alternatif Bank, Çevresel Sosyal Yönetişim açısından hem organizasyonun öz etkisini hem de sağladığı finansman sonucu gerçekleşen faaliyetlerin etkisini daha net takip etmek ve raporlamak için gerekli altyapıyı hayata geçirmeyi hedeflemektedir.