Alternatif Bank Mobil’i
Hemen İndirin
QR kodu okutarak Alternatif Bank Mobil uygulamasını hemen indirebilirsiniz.
Bankacılık faaliyetlerinin yerine getirilmesinde, ilgili kanunlar ve bu kanunlar uyarınca yetkilendirilen kurumlarca yapılan düzenlemelere uyumun sağlanması esas teşkil etmektedir. Bu kapsamda, Alternatif Bank Yönetim Kurulu Denetim ve Mevzuata Uyum Komitesi’ne bağlı olarak görev yapan Mevzuat ve Uyum Bölümü, Mevzuat Birimi tarafından günlük olarak Resmi Gazete ve ilgili kurum sitelerinden mevzuat takibi yapılmakta ve güncel mevzuat değişiklikleri yorumlanarak Banka içinde ilgili birimlere/bölümlere duyurulmaktadır. Yapılan duyuruların aksiyon takibi düzenli olarak Yönetim Risk Komitesi’ne raporlanmaktadır.
Resmi kurumlardan (BDDK, TCMB, SPK, MASAK, Hazine ve Maliye Bakanlığı vb.) Banka’ya ulaşan yazıların takibi ve bu yazıların Banka içinde dağıtımı da Mevzuat ve Uyum Bölümü, Mevzuat Birimi tarafından gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, Alternatif Bank’ın gerçekleştirdiği ve gerçekleştirmeyi planladığı faaliyetler ile yeni ürün, proje, reklam ve tanıtım kampanyaları ile ilgili süreç ve dokümantasyon yasal mevzuata, Banka içi politika ve prosedürlere uygunluk çerçevesinde incelenmektedir.
Bunun yanı sıra, Mevzuat ve Uyum Bölümü, Mevzuat Birimi, sağlamış olduğu danışmanlık hizmetleri çerçevesinde Genel Müdürlük birimleri ve şubelerden alınan bankacılık mevzuatına ilişkin soruları yanıtlamaktadır.
Alternatif Bank Mevzuat ve Uyum Bölümü, Uyum Birimi, Banka’nın 5549 Sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun (Kanun) ile 6415 sayılı Terörizmin Finansmanının Önlenmesi Hakkında Kanun ve bu kanunlara dayanılarak yürürlüğe konulan suç gelirlerinin aklanmasının ve terörün finansmanının önlenmesine ilişkin yükümlülüklere uyumun sağlanmasından sorumludur. Bu kapsamda, Mevzuat ve Uyum Bölümü Müdürü, Banka Uyum Görevlisi olarak görev yapmaktadır.
Alternatif Bank ilgili mevzuat çerçevesinde Banka Uyum Politikası’nı oluşturmuş olup, Uyum Birimi’nin kurulması, Uyum Görevlisi’nin atanması ve yazılı Banka politika ve prosedürlerinin oluşturulması süreçlerini tamamlamıştır. Suç gelirleri ve aklamayla mücadeleye yönelik izleme, kontrol, risk yönetimi, iç denetim ve eğitim faaliyetlerini sürdürmektedir.
Alternatif Bank, söz konusu faaliyetlerin yerine getirilmesinde, yasa ve yasa tarafından yetkilendirilen kurumlarca yapılan düzenlemelere uyum sağlamayı, müşteri, işlem ve sunulan hizmetlerin risk temelli bir yaklaşımla değerlendirilmesini, bu kapsamda maruz kalınabilecek risklerin azaltılmasına yönelik stratejilerin, Banka içi kontrol ve önlemlerin, işleyiş kurallarının ve sorumlulukların belirlenmesini, çalışanların bu konuda bilinçlendirilmesinin sağlanmasını, oluşturulan politika ve prosedürlerle Banka ve çalışanlarının maruz kalabileceği risklerin önlenmesini amaçlamaktadır.
Alternatif Bank olarak, suç gelirlerinin aklanması ve terörün finansmanı ile mücadeleye yasa ve düzenlemelere uyumun ötesinde bir önem vermekte; bu mücadeleyi aynı zamanda bir sosyal sorumluluk olarak görmekte; Bankamızın ulusal ve uluslararası piyasalardaki itibarının, bu piyasalara uyum ve entegrasyonun vazgeçilmez bir unsuru olarak benimsemekteyiz.
Bu çerçevede, oluşturulan Kurum Politikamıza ilişkin özet bilgiler aşağıda sunulmaktadır.
Bankamız Kurum Politikasının Amacı
Kurum Politikasının Rehberlik Ettiği Hususlar
Bankamızca sunulan hizmetlerden, suç gelirlerinin aklanması ve terörün finansmanı amacıyla yararlanılması ya da Kanun ve Kanun uyarınca çıkarılan yönetmelik ve tebliğlere tam olarak uyulmaması gibi nedenlerle Bankamızın ya da çalışanlarımızın maruz kalabileceği mali, itibari ve operasyonel risklerin tanımlanması, derecelendirilmesi, izlenmesi, değerlendirilmesi ve azaltılmasını sağlamak ve asgari düzeyde müşterinin tanınmasına ilişkin esaslar için uygulanacak Banka içi tedbirleri belirlemektir.
Banka’nın suç gelirlerinin aklanması ve terörün finansmanı kapsamındaki risklerden korunması ve faaliyetlerinin Kanun, yönetmelik ve tebliğlerle, kurum politika ve prosedürlerine uygun olarak yürütülüp yürütülmediğinin sürekli olarak izlenmesi ve kontrol edilmesidir.
Şüpheli işlem bildirimlerinin nasıl yapılması gerektiğine, tespit edilen bildirimler ile ilgili izlenecek prosedür ve uygulamalar ile şüpheli işlem bildirimlerinin gizliliğine değinilmektedir.
Suç gelirlerinin aklanmasının ve terörün finansmanının önlenmesi ile ilgili iç denetim değerlendirmelerinin önemi açıklanmaktadır.
- Sürekli iş ilişkisinde tutar gözetmeksizin,
- İşlem tutarı ya da birbiriyle bağlantılı birden fazla işlemin toplam tutarı 20.000- TL ve üzerinde olduğunda,
- Şüpheli işlem bildirimini gerektiren durumlarda tutar gözetmeksizin,
- Elektronik transferlerde, işlem tutarı ya da birbiriyle bağlantılı tutarın toplamı 2.000- TL ve üzerinde olduğunda,
- Daha önce elde edilen müşteri kimlik bilgilerinin yeterliliği ve doğruluğu konusunda şüphe olduğunda tutar gözetmeksizin yapılır.
Gerçek faydalanıcının belirlenmesi amacıyla hesap açılışı sırasında müşterilerle düzenlenen Bankacılık Hizmet Sözleşmelerinde, Alternatif Bank nezdinde açılan ve açılacak hesaplar ve bu hesapların üzerinden yapılan işlemlerin müşterinin kendi adına ve kendi hesabına yapıldığını; müşterinin açılan hesapta başkası hesabına hareket etmesi halinde 5549 sayılı Kanun ve ilgili alt mevzuatı kapsamında kimin hesabına işlem yaptığını ve ilgili kişinin kimlik bilgilerini Banka’ya derhal bildireceğine yönelik beyanı alınmaktadır.
Bankamız bu kapsamda kendi adına ve fakat başkası hesabına hareket eden kimselere sorumluluklarını hatırlatmak amacıyla gerekli duyuruları müşterilerine hizmet verdiği tüm şubelerinde müşterilerin rahatça görebileceği şekilde ilan etmektedir.
Müşteri kabulü sırasında kimlik ve adres tespitinin yanısıra, ibraz edilen belge ve bilgilerin kendi içinde tutarlılığı değerlendirilir, müşterinin bankayı tercih etme nedeni ve hesap açma amacı, müşterinin mesleği, gelir getiren ana faaliyet konusu hakkında bilgi alınır.
Kimlik tespitinin tam olarak yapılamaması, iş ilişkisinin amacı hakkında yeterli bilgi edinilememesi durumlarında iş ilişkisi tesis edilmez, talep edilen işlem gerçekleştirilmez. Bu kapsamda isimsiz veya hayali isimlere hesap açılamaz.
6415 sayılı Terörizmin Finansmanının Önlenmesi Hakkında Kanun hükümlerine göre alınan ve Resmi Gazete’de yayımlanan malvarlığının dondurulması ve bu kararın kaldırılmasına ilişkin kararlar gecikmeksizin uygulanır. Ayrıca uluslararası finansal sistem ile birlikte ülkemiz bankalarınca da göz önünde bulundurulması gereken benzer diğer uluslararası listelerde (ABD, Avrupa Birliği, BM vbg.) yer alan yaptırım kapsamındaki kişi ve kuruluşlarla iş ilişkisine girilmemesi için gerekli tedbirler alınır.
Müşteri Olarak Kabul Edilmeyecek Gerçek ve Tüzel Kişiler:
2-)Ülke Riski (Riskli Coğrafik Alanlarda Yerleşik veya Bağlantılı Müşteriler ve İşlemler
Riskli coğrafik alanlar;
olarak belirlenmiştir.
3-)Hizmet Riski (Riskli Bankacılık Ürünleri)
QR kodu okutarak Alternatif Bank Mobil uygulamasını hemen indirebilirsiniz.