VOV Card

The Contactless Bank Card: “VOV Card” Available at Alternatif Bank

  • Ease of Shopping With No Need For Cash
  • Contactless Payment Facility
  • Opportunity to Withdraw Cash 24/7 

What is the VOV Card?

The VOV Card enables you to carry out a variety of banking transactions easily and rapidly without having to go to your branch.

VOV Card is a fast, practical, contactless debit card that enables you to comfortably make shopping without need for cash, withdraw from or deposit in your account at any time.

VOV Card Application Form

By using the below form, you can apply for the VOV Card and start enjoying contactless payment and other advantages of the VOV Card. 

You should enter your identification number.
You should enter your name.
You should enter your surname.
You should enter your phone number.
You should enter your e-email adress
  • {{item.text}}
  • Province
    Our Bank may contact you further regarding your completed form.
    Confirm security.

    İzinli Pazarlama

    Bu metin Alternatifbank A.Ş. ("BANKAMIZ") olarak 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ("KVKK")'nun 10 uncu maddesi uyarınca Veri Sorumlusu sıfatıyla kişisel verileri işlenen ilgili kişilerin bilgilendirilmesi yükümlülüğümüz kapsamında hazırlanmıştır.

    Bankamızca kişisel verileriniz aşağıda açıklandığı çerçevede; kaydedilebilecek, saklanabilecek, güncellenebilecek, mevzuatın izin verdiği durumlarda üçüncü kişilere açıklanabilecek, devredilebilecek, sınıflandırılabilecek ve KVKK'da sayılan şekillerde işlenebilecektir.

    Kişisel verilerin işlenme amaçları ve hukuki sebepleri; Kişisel verileriniz, 4358 sayılı Vergi Kimlik Numarası Kullanımının Yaygınlaştırılması Hakkında Kanun, 5411 sayılı Bankacılık Kanunu, 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun, 5684 sayılı Sigortacılık Kanunu, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu, bu kanunlara ilişkin yapılan alt düzenlemeler ile diğer kanunların Bankamızın faaliyetlerini ilgilendiren hükümleri kapsamında Bankamızın aracı ve acente sıfatıyla sunabilecekleri de dahil olmak üzere mevduat, kredi, havale işlemleri dahil her türlü bankacılık, sermaye piyasası, sigorta acentalığı ve diğer ürün ve hizmetlerinde kullanılmak; işlem sahibinin kimlik, adres ve diğer gerekli bilgilerini tespit etmek; elektronik (SWIFT, internet / mobil bankacılık vs.) veya kağıt ortamındaki işlemleri yerine getirebilmek; ilgili mevzuat, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, Türkiye Bankalar Birliği ve diğer yetkili mercilerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uymak; talep edilen / diğer Banka ürün ve hizmetlerini sunabilmek ve tarafı olunan sözleşmelerin kurulmasını ve ifasını yerine getirmek üzere işlenmektedir.

    İzninizin olması durumunda, mevzuat kapsamında olan ve Bankamızla müşteri olma amacınız dışında kalan ürün ve hizmetlerimizin sunulmasında, tanıtımında kullanmak, şahsınıza özel ürün, hizmet ve teklif faaliyetlerini planlamak ve hayata geçirmek, ürün, hizmet çalışma modeli teklifleri geliştirmek, profilleme, segmentasyon, banka içi hedef yaratma, skorlama, risk analizi, müşteri ilişkileri yönetimi, Banka içi performans takibi ile analiz çalışmalarında kullanma, istatistik çalışmaları, pazar araştırması, müşteri memnuniyeti anketleri yürütmek amacıyla da kişisel verileriniz Bankamızca işlenecek ve kullanılabilecektir.

    İşyerinde güvenlik uygulamaları ve Bankamızın meşru menfaatleri için şubelerimizde, elektronik veznelerde (ATM), bölge müdürlükleri, genel müdürlük ve Bankamızca kullanılan binalarda kamera görüntüleriniz kaydedilebilecektir.

    Yukarıda belirtilen amaçlarla, kişisel verilerin aktarılabileceği kişi/kuruluşlar; Bankacılık Kanunu ve diğer mevzuat hükümlerinin izin verdiği kişi veya kuruluşlar; bunlarla sınırlı olmamak üzere 5411 sayılı Bankacılık Kanunu madde 73/4'te sayılan finansal kuruluşlar ile diğer üçüncü kişiler; BDDK, Sermaye Piyasası Kurulu, Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK), T.C. Maliye Bakanlığı, TCMB gibi kamu tüzel kişileri; Bankamız ana hissedarı The Commercial Bank (P.S.Q.C.) ve iştiraklerimiz Alternatif Finansal Kiralama A.Ş. ve Alternatif Menkul Değerler A.Ş.'de dahil Bankamızın doğrudan / dolaylı yurt içi / yurt dışı iştirakleri; yurt içi ve yurt dışı para ve menkul kıymet transferi, menkul kıymet saklama taleplerinde ilgili transfere aracılık eden/ saklama hizmeti veren yurt içi ve yurt dışı bankalar ve takas kuruluşları, Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi ile bankacılık faaliyetlerini yürütmek üzere hizmet aldığımız, işbirliği yaptığımız, program ortağı olduğumuz kuruluşlar, yurt içi / yurt dışı banka ve finansal kuruluşlar ile diğer üçüncü kişilerdir.

    Kişisel verilerin toplanma yöntemi ve hukuki sebebi; Kişisel verileriniz, 5411 sayılı Bankacılık Kanunu ve yukarıda belirtilen diğer ilgili mevzuat gereğince onay ve/veya imzanızla düzenlenen bankacılık işlemlerine ilişkin tüm sözleşmeler/bilgilendirme formları ve sair belgelerle, elektronik onay ve/veya imzanız ile yapacağınız bildirimlerle, Genel Müdürlük, Şubelerimiz, ATM'ler, İnternet Bankacılığı, Çağrı Merkezi gibi kanallar aracılığıyla sözlü, yazılı veya elektronik ortamda olmak kaydıyla tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olarak otomatik olmayan, yurt içi/yurt dışı iştiraklerimiz, işbirliği yaptığımız kurum ve kuruluşlar, resmi kurumlar, yurt içi/yurt dışı Bankalar ve diğer 3.kişiler de dahil olmak üzere Bankamız dışından da elde edilebilecek çeşitli yöntemlerle, Bankamızın yasal ve sözleşmesel yükümlülüklerini tam olarak ifa edilebilmesi amacı ile toplanmaktadır.

    KVKK’nın 11. maddesi gereği müşteri olarak haklarınız; Bankamıza başvurarak, kişisel verilerinizin;

    • İşlenip işlenmediğini öğrenme,
    • İşlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
    • İşlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
    • Yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
    • Eksik / yanlış işlenmişse düzeltilmesini isteme,
    • KVKK'nın 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde silinmesini / yok edilmesini isteme,
    • Aktarıldığı üçüncü kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme,
    • Münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
    • Kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etmedir.

    Frequently Asked Questions About VOV Card

    How Can I Apply for the VOV Card?

    To have a VOV Card, you can visit Alternatif Bank branches, fill out the form on our website and request your VOV Card. Alternatif Bank Branches.

    Can I use my VOV Card at other banks’ ATMs?

    You can use your VOV Card at all ATMs of the member banks of the Joint ATM Sharing in Türkiye. 

    You can withdraw money from or deposit in your account, perform balance inquiry and credit card debt discharging and inquiry.  You can use all Alternatif Bank ATMS and all İş Bankası Bankamatik ATMs free of charge.

    How can i get my VOV Card pin?

    Before you use your VOV Card, you need to set a PIN for your card. To get your VOV Card password by SMS, send a message to 00905559447793 by entering ATMPASSWORD, the last 4 digits of your card and the 3-digit security code (CVV) on the back. Be sure to leave a space between each. (For example: ATMPASSWORD 1234 123) The password sent to your mobile phone will be activated upon your first card transaction.

    Which transactions can I perform with the VOV Card?

    With the VOV Card, you can perform all transactions such as money withdrawal, deposit, balance inquiry, money transfer and invoice payments. 

    Can I make contactless payment with the VOV Card?

    With your VOV Card, you can complete your transaction rapidly and safely without need for pin or signature by showing the card to the contactless POS device at time of payment.  

    What is the transaction limit for the Contactless VOV Card?

    The contactless transaction limit that you can use with your Contactless VOV Card is; 750 TL per transaction and 3.750 TL for all transactions performed at various times. Once the total contactless transaction amount reaches 3.750 TL, you can continue the transaction by introducing your pin for once. Your Contactless VOV Card can perform contactless transactions at spots offering a convenient reader. In the event that the payment device (POS) used fort he transaction does not approve contactless transaction, you can complete the payment by introducing your pin.

    What are the advantages of contactless payment?

    The Contactless VOV Card offers all the features that other non-contactless Bank cards have to offer.

    Thanks to its contactless feature, your Contactless VOV Card enables you to perform your transactions in small amounts more rapidly and easily.

    While you complete the shopping rapidly and easily with contactless payment, you will have taken the maximum precaution for your health as you won’t be sharing your card.

    What should I do if my VOV Card is lost or stolen?

    You can issue a lost/stolen report by calling our Customer Communication Center on 444 00 55.

    Other Cards

    There is an Alternatif Bank credit card for every need!

    retail cards image

    Alternatif Bank Bonus

    Earn bonus as you spend with Alternatif Bank Bonus and enjoy discounts and exclusive campaigns!

    retail cards  image

    Diners Club Card

    Step into a world of privileges with Diners Club Card!

    All

    Download Alternatif Bank Mobile Now

    Using Alternatif Bank Mobile application, you can make all your banking transactions quickly, easily and securely any time and anywhere.

    Alternatif Bank Mobile App
    Download Now

    Type your mobile phone number and Alternatif Bank Mobile Application will come to your phone with an SMS.

    Alternatifbank A.Ş. Informative Text on the Protection and Processing of Personal Data

    This text has been prepared under our obligation to inform the data subjects whose personal data are processed by Alternatifbank A.Ş. ("our Bank") under our capacity as the Data Controller pursuant to article 10 of the Law no. 6698 on Protection of Personal Data ("KVKK").

    Your personal data may be recorded, stored, or updated by our Bank within the framework explained below, or disclosed or transferred to third persons under the conditions permitted by the legislation, or classified and processed in the forms and manner listed in KVKK.

    The purposes and legal reasons for processing your personal data; Your personal data are processed for use in any services related to any kind of banking products and services such as deposits, loans, and bank transfer transactions, as well as capital market, insurance agency and other products and services, including those that may be offered by our Bank under its capacity as the intermediary or agent within the scope of Law no. 4358 on Generalization of the Usage of Tax Identity Numbers; the Banking Law no. 5411, the Law no. 5549 on Prevention of Laundering of Proceeds of Crime, the Insurance Law no. 5684, the Turkish Commercial Code no. 6102, the Capital Markets Law no. 6362, the secondary regulations issued in relation to such laws and the provisions of other laws that are of interest in terms of our Bank’s activities; to identify and record the identity, address and other necessary information and data related with the transaction owner; to execute the transactions electronically (SWIFT, internet / mobile banking, etc.) or in papers; to comply with the data storage, reporting and informing obligations stipulated by the related legislation, the Banking Regulation and Supervision Agency (BRSA), the Ministry of Customs and Trade, the Central Bank of Republic of Türkiye, the Banks Association of Türkiye and the other competent authorities; and to be able to offer the requested / other Bank products and services and to establish and fulfil the requirements of the agreements that the Bank is a party to.

    If you have given consent, your personal data may also be processed and used by our Bank for the purpose of presenting and promoting our products and services beyond the purpose for which you have become a client of our Bank under the applicable legislation; for planning and implementing special product, service and proposal activities that are customized for you; for developing product, service and working model proposals; for usage in profiling, segmentation, intra-bank target setting, scoring, risk analysis, client relations management, intra-Bank performance monitoring and analyses; and for conducting statistical studies, market researches, and customer satisfaction surveys.

    Your camera images may be recorded at our branches, electronic banking machines (ATMs), regional offices, head office and the buildings used by our Bank for the legitimate interests of our Bank and as required by the workplace security practices.

    The persons / entities to whom/which your personal data may be transferred for the abovementioned purposes; the persons or entities permitted by the Banking Law and the provisions of other applicable laws; including, without limitation, the financial institutions and other third persons as specified in article 73/4 of the Banking Law no. 5411 ; public legal entities such as BRSA, Capital Markets Board, Financial Crimes Investigation Board (MASAK), the Ministry of Finance of the Republic of Türkiye, CBRT, etc.; our Bank’s main shareholder The Commercial Bank (P.S.Q.C.) and the direct / indirect domestic / overseas subsidiaries of our Bank including our subsidiaries Alternatif Finansal Kiralama A.Ş. and Alternatif Menkul Değerler A.Ş.; domestic and overseas banks and custody institutions intermediating in the related transfers / providing custodian services in relation to domestic and international fund and security transfers and the requests for security custodian services, the Risk Centre of the Banks Association of Türkiye, and the institutions, domestic / overseas banks and financial institutions and other third persons that we receive services from, cooperate with, or become a program partner with in order to perform banking activities.

    The method of and legal reason for the collection of personal data; Your personal data are collected by our Bank in order to completely fulfil its legal and contractual obligations through any and all agreements/information forms and other documents related with banking transactions and arranged with your consent and/or signature, your notifications that you will send with your electronic consent and/or signature, via the channels like the Head Office, our Branches, ATMs, Internet Banking, Call Centre, etc., and through various methods that may be utilised outside our Bank, including our domestic/overseas subsidiaries, the agencies and institutions that we cooperate with, public agencies and institutions, domestic/overseas Banks and other 3rd persons, whether verbally, in writing or electronically, and whether by automated means, in part or in whole, or non-automated means that are a part of any data recording system, pursuant to the Banking Law no. 5411 and the other related laws and legislation specified above.

    Your rights as a customer pursuant to article 11 of KVKK; You are entitled to apply to our Bank with respect to the processing of your personal data; and